9,0 Zorgkaartnederland

Wachttijd & Tips

Actuele wachttijden per 08-10-2024:
Momenteel is er een aanmeldingswachttijd ongeveer 6/7 weken (afhankelijk van de hulpvraag) voor een intakegesprek, vervolgens is er binnen 2 weken ruimte voor de vervolgafspraken.


Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met ons of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen vier weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt en dat binnen tien weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximale aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen.

 

LET OP: Onze wachttijden zijn gebaseerd op de actuele beschikbare plekken in onze planning. Deze wachttijden gelden niet voor alle zorgverzekeringen.

 

De wachttijden bij ons zijn afhankelijk van uw zorgverzekeraar. Met sommige zorgverzekeraars zijn budgetafspraken gemaakt waardoor, voor verzekerden van die zorgverzekeraars, de wachttijd langer kan zijn dan voor verzekerden met een zorgverzekering zonder budgetafspraak. 

Hieronder vindt u een overzicht van de zorgverzekeraars waarvoor geldt dat budgetafspraken kunnen leiden tot een langere wachttijd.

 

ZilverenKruis   (hieronder vallen: FBTO, One Underwritten Health, De Friesland, Pro Life, Interpolis en Ziezo)

VGZ        (hieronder vallen: VGZbewuzt, Univé, ZEKUR, IZZ, MVJP, Zorgzaam, IZA, UMC)

 

CZ         (hieronder vallen: Nationale Nederlanden,  OHRA, PZP, Verdragspolis, Just)

 

Tips & Handvatten
Wij streven ernaar om jouw behandeling zo snel mogelijk te starten zodra jij je hebt aangemeld. Toch hebben wij soms te maken met wachttijden. In onderstaand document vind je tips en handvatten om alvast te werken aan je mentale gezondheid.

Tips en handvatten voor tijdens de wachttijd


De informatie op deze pagina is actueel en wordt maandelijks bijgewerkt.


Bel mij voor een afspraak

Laat je gegevens achter en laat ons jou bellen voor een afspraak.

Liever direct contact? Bel of mail ons dan!

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.